Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Göksel, Aslı & Kerslake, Celia. Turkish: A Comprehensive Grammar (Routledge, 2005)
Kornfilt, Jaklin. Turkish (Routledge, 1997)
Özsoy, Sumru et al. Turkish as a Configurational Language
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, Türkiye Türkçesinin biçim bilgisi ve söz dizimi düzlemlerini etkileşimli bir şekilde ele almak, yapıların işleyişini, diziliş düzenini ve biçim-sözdizimsel süreçleri çözümlemektir. Ders kapsamında Türkçedeki çekim ve yapım eklerinin sözdizimsel rolü, yapı türleri (tümleç yapıları, ilgeç yapıları, bağlaç yapıları vb.), yüklem odaklı diziliş ve söz dizimsel işlev ilişkileri incelenecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Türkiye Türkçesinin biçim bilgisi ve söz dizimi düzlemlerini etkileşimli bir şekilde ele almak, yapıların işleyişini, diziliş düzenini ve biçim-sözdizimsel süreçleri çözümlemektir. Ders kapsamında Türkçedeki çekim ve yapım eklerinin sözdizimsel rolü, yapı türleri (tümleç yapıları, ilgeç yapıları, bağlaç yapıları vb.), yüklem odaklı diziliş ve söz dizimsel işlev ilişkileri incelenecektir.