Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Mustafa Köylü *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Mustafa Köylü ve Ahmet Koç, Klasik İslam Eğitimcileri, İstanbul: Rağbet Yayınları, 2020.<br />2. Mustafa Köylü ve Şakir Gözütok, Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi, İstanbul: Ensar Yayınları, 2022.<br />3. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem-Ayayıncılık, Ankara, 2001.<br />

Dersin İçeriği

Eğitim-felsefe ilişkisi, İslam filozoflarının eğitim, öğretmen öğrenci ilişkileri, din eğitimi hakkındaki görüşleri ve günümüze yansımaları.

Dersin Amacı

Eğitim felsefe ilişkisi içerisinde, İslam filozoflarının, insan, eğitim ve din eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya koymaya çalışmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders hakkında genel bilgiler; kaynakların tanıtılması
2 Din-eğitim-felsefe ilişkisi
3 Eğitim felsefesinin din eğitimine olan etkileri
4 Farabi’nin eğitim hakkındaki görüşleri
5 Maverdi’nin eğitim hakkındaki görüşleri
6 Yusuf Has Hacib’in eğitim hakkındaki görüşleri
7 Gazali’nin eğitim hakkındaki görüşleri
8 İbn Rüşd’ün eğitim hakkındaki görüşleri
9 vize
10 Mevlana’nın eğitim hakkındaki görüşleri
11 İbn Haldun’un eğitim hakkındaki görüşleri
12 Taşköprüzade’nin eğitim hakkındaki görüşleri
13 Kınalızade’nin eğitim hakkındaki görüşleri
14 İslam alimlerinin eğitim hakkındaki görüşlerinin günümüz modern dünyasına katkıları