Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Muhittin Düzenli *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

KİTAPLAR / BOOKS Mustafa Canlı, Hadiste Şerh Geleneği, Doktora Tezi. MAKALELER / ARTICLES Kahraman, Hüseyin, Hadis Şerhinde Mezhep Faktörü, Usûl: İslam Araştırmaları, 2007, sayı: 7, s. 7-34 Karacabey, Salih, Sahîh-i Buhârî’nin İlk Şerhi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, cilt: IV, sayı: 4, s. 237-248 Karapınar, Fikret, Hadis Şerhlerinde Kullanılan Yorumlama Biçimleri: “...Oruç bana aittir...” Hadis Örneği, Marife: Bilimsel Birikim, 2009, cilt: IX, sayı: 1, s. 57-98 Özpınar, Ömer , Hadîs Şerhlerinde Hadîs Kaynaklarının Kullanımı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, sayı: 25, s. 51-86 Türcan, Zişan, Hadis Şerhçiliğinin Doğuşu ve Gelişimi, Hitit Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi [Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi], 2009, cilt: 8, sayı: 16/2, s. 101-133

Dersin İçeriği

Hadis şerhçiliğinin önemi ve bu alandaki literatür tanıtılmakta aynı zamanda hadis şerhçiliğinin diğer islami ilimlerle olan ilişkisi ele alınmaktadır.

Dersin Amacı

Bu derste ilahiyat doktora öğrencisine Hadis Şerh geleneğinin tarihi gelişimini tanıtmak ve literatür hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Alanına ait klasik ve güncel literatürü tanıma, okuyup anlama ve yorumlayabilme.
2 Kaynak dillerdeki (Arapça, Farsça ve Osmanlıca ) metinleri inceleyebilme ve onlardan yararlanabilme.
3 Alana ait metodolojiyi kavrama ve doğru kullanabilme ,
4 Araştırma konusunun tespiti, araştırılması, yazılması ve değerlendirilmesi aşamasında mesleki etik ve sorumluluk bilinci içersinde davranabilme.
5 Alana ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilme.
6 Alana ait bilim dalları kapsamında disiplinler arası çalışma yapabilme.
7 Alana ait tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrama.
8 Alana ait sorunları tespit edebilme,
9 Arasınav
10 Alana ait terminolojiyi anlama ve doğru kullanabilme.
11 Alana ait mesleki formasyonu kazanma ve bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uyarlayabilme ,
12 Yazılı ve sözlü bilimsel sunum yapabilme.
13 Bilimsel yöntemlere uygun olarak yazı yazabilme,
14 Bilimsel yöntemlere uygun olarak yazı yazabilme 2
15 Bilimsel yöntemlere uygun olarak yazı yazabilme 3