Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Seher Balcı Çelik *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Asım Çivitci (2020). Grup Psikoeğitimi. Pegem Yayınları. Ankara. Serdar Erkan (1995). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Pegem Yayınları, Ankara. Serdar Erkan ve Ailm Kaya (1999) Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları I-II-III, VI. Pegem Yayınları Ankara Adnan Kulaksızoğlu (2004). Örnek Grup Rehberliği programları. Ankara: Nobel Yayınları.

Dersin İçeriği

Psikoeğitim gruplarının amaç ve ilkeleri, psikoeğitim gruplarında psikoeğitim programları geliştirilerken dikkat edilecek hususlar, kullanılan başlıca teknikler, farklı öğretim kademelerindeki öğrencilere yönelik psiko- eğtim programı geliştirme ve uygulama

Dersin Amacı

Gruplarda beceri eğitimi geliştirme ve uygulamanın amacı tüm eğitim kademelerinde, farklı yaş gruplarında ve dezavantajlı gruplara yönelik psikoeğitim programı geliştirme ve geliştirilen programı o grupta uygulama becerisi kazanmak. gerekli beceriler, tüm eğitim kademelerinde, farklı yaş gruplarındaki öğrenciler için kişisel, sosyal ve eğitsel alanda uygulanabilecek grup rehberliği etkinliklerini geliştirme ve sürdürme amacıyla grup rehberliğinde kullanılacak başlıca tekniklerin kazanılması, psikoeğitim gruplarını yönetebilmek için gerekli liderlik becerilerini kazanmak

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Psikoeğitim kavramı, psikoeğitim gruplarının diger grup türleri arasındaki yeri ve psikoeğitim gruplarının özellikleri
2 Psikoeğitim programının konusu, genel amacı ve hedef kitlenin belirlenmesinde kriterler, programın gerekçesi ve önemi, programın amaçlarının belirlenmesi.
3 Psiko eğitim gruplarında oturumlar ve aşamaları
4 Psikoeğitim grubunun oluşturulması ve yürütülmesi
5 Psikoeğitim gruplarında liderlik ve liderlik becerileri
6 Öğrencilerin belirledikleri konularla ilgili psikoeğitim programlarının planlanması
7 Öğrencilerin hazırlayacakları psikoeğitim programının birinci ve ikinci oturumlarının yapılandırılması
8 Öğrencilerin hazırlayacakları psikoeğitim programının üçüncü ve dördücü oturumlarının yapılandırılması
9 ara sınav
10 Psikoeğtim gruplarında etik ve profesyonel konular
11 Planlanan konu ile ilgili psikoeğitim programının amaçlarının belirlenmesi (programın genel amacı, program amaçları ve oturum amaçları)
12 Öğrencilerin geliştirdikleri psikoeğitim progralarının 5-6 oturumlarının incelenmesi ve oturumlara son şeklinin verilmesi
13 Öğrencilerin geliştirdikleri psikoeğitim progralarının son oturumlarının incelenmesi ve oturumlara son şeklinin verilmesi
14 Tüm oturumlarının gözden geçirilerek genel değerlendirmenin yapılması
15 Genel değerlendirme