Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Hatice Kumcağız *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Savi Çakar, F. (2019). Travma Psikolojik Danışmanlığı,(Ed. Firdevs Savi Çakar), Pegem Akademi. Ankara Başoğlu, M. (1992). Psikolojik travma sonrası stres hastalığı: Psikolojik kuramlar, tedavide yeni gelişmeler ve güncel konular. Türk Psikiyatri Dergisi, 3, 9–21. Dyregrov, A. (2000). Çocuk, kayıplar ve yas: Yetişkinler için el kitabı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Ekşi, A. (2000). Travma sonrası stres bozukluğu; depremi yeniden yaşama, yenileyen davranışlar, aşırı uyarılma ve kaçınma örnekleri. Türk Psikiyatri Dergisi, 11 (4), 309–317. Herbert, C. & Sungur, M. Z. (1999). Travmayı ve deprem travması sonrası ortaya çıkan psikolojik tepkileri anlamak. Ankara. Hisli, N. (1999). Yıkıcı stresi yönetmek: Yıkıcı olaylar ve felaketlerden sonra ayakta kalabilmek için ipuçları. Ankara: Türk Psikoloji Bülteni Yayınları. Hogrefe Yayınevi. (1999) Travma sonrası stres bozukluğu: Anormal yaşantılara normal bir tepki. [Broşür]. Ehlers, A.: Yazar. Kılıç, E. Z., Uslu, R. İ., Erden, G. ve Kerimoğlu, E. (1999). Çocuklarda travma sonrası stres belirtilerini sürdüren ailesel etmenler. Kriz Dergisi, 7 (2), 1-8. Öztan, N., Aydın, G., Eroğlu, Ç. ve Stuvland, R. (2001). Travma sonrası normal tepkiler psikoeğitim el kitabı (2. Baskı). Ankara: MEB Yayınları. Yarbık, Ö., Türkbay, T., Ekmen, M., Demirkan, S. Ve Söhmen, T. (1999). Çocuk ve ergenlerde travma sonrası stres bozukluğu belirtilerinin araştırılması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 6, 158–164

Dersin İçeriği

Kriz ve travmanın çocuk, ergen, aile ve topluma yansımaları konusunda gerekli bilgilere ve becerilere sahip olarak mesleki yeterliğini güçlendirir. Özellikle okul uygulamalarında travma ve krize müdahale ile ilgili konularda gözlem ve vaka analizleri yaparak bireysel ya da psiko-eğitim programları planyabilir.

Dersin Amacı

Post Travmatik bozukluğu tanımak, çocuk, ergen, aile ve eğiticilerle çalışmanın yolları konusunda bilgi sahibi olmak

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Travmaya giriş
2 Travma Psikolojik Danışmanlığında Kavramsal Çerçeve
3 Travma Psikolojik Danışmanlığının Amacı, İlkeleri ve Psikolojik Danışman Yeterlikleri
4 Travma Psikolojik Danışmanlığı Müdahale ve Yaklaşımları
5 Travma, Kırılganlık ve Risk Faktörleri
6 Travmayla Başa Çıkma, Koruyucu Faktörler ve Müdahale Yöntemleri
7 Kayıp ve Yas Danışmanlığı Yaklaşımları
8 Ara Sınav
9 post-travmatik stres bozukluğu yardım çalışanları
10 Kriz Danışmanlığı Ve Krize Müdahale
11 Travmada Psikolojik Değerlendirme: Yöntem, Araçlar ve Uygulama
12 Travma Sonrası Klinik Değerlendirme ve Müdahale Süreci
13 Travma Yaşantısı Olan Çocuklarla Çalışma
14 İkincil Travma, Travma Sonrası Büyüme Ve Öz Bakım