Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alvesson, M. (2011). Interpreting Interviews. Sage Research Methods.
https://dx.doi.org/10.4135/9781446268353.
Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research for education: An ıntroduction to
theory and methods. Boston: Allyn and Bacon.
Charmaz, K. (2014). Constructing gorunded theory (Second Ed.). Thousand Oaks, CA:
Sage.
Creswell, J. W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods
approaches (Fourth Ed.) Thousand Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. (2015). A concise ıntroduction to mixed methods research. Thousand
Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. & Poth, C. N. (2018). Qualitative ınquiry and research design: choosing
among five approaches (Fourth Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Glaser, B. G. & Strauss, A. L. (2017). The discovery of grounded theory: strategies for
qualitative research. New York, NY: Routledge.
Glesne, C. (2015). Nitel araştırmaya giriş (Becoming qualitative research). Ankara: Anı
Yayıncılık.
Johnson, A.(2012). A short guide to action research (Fourth ed.). Boston, MA: Allyn and
Bacon
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler; bilimsel bir araştırmayı nitel araştırma yöntemlerine uygun
biçimde tasarlamayı, yürütmeyi, sonuçlandırmayı ve raporlaştırmayı
gerçekleştirebileceklerdir.