Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Esat Şanlı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Temel bireysel danışma teorileri, danışma teknikleri ve bireysel danışmada yaşanan temel problemler

Dersin İçeriği

Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir.

Dersin Amacı

Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset Hill, C. E. & OBrien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı, doktora düzeyinde bireyle danışma becerilerinin kapsamı ve etik çerçeve
2 Gelişmiş danışma mikro becerileri ve derinlemesine dinleme teknikleri
3 Danışma sürecinde duygusal süreçlerin analizi ve terapötik ittifakın güçlendirilmesi
4 Vaka formülasyonu yaklaşımları (bilişsel, psikodinamik, bütüncül)
5 Danışma sürecinde direnç, aktarım ve karşı aktarımın ele alınması
6 Danışma sürecinde kriz ve travma durumlarıyla çalışma
7 Çok kültürlü bireyle danışma uygulamaları ve kültürel yeterlilik
8 Ara sınav
9 Ara değerlendirme: öğrenci danışma kayıtlarının çözümlemesi ve süpervizyon
10 Etik ikilemler ve profesyonel sınırların yönetimi
11 Bütüncül vaka kavramsallaştırması ve müdahale planı geliştirme
12 Kanıta dayalı yaklaşımlar ve bireyle danışmada ölçme-değerlendirme kullanımı
13 Yenilikçi yaklaşımlar: kısa süreli, çözüm odaklı ve duygusal odaklı tekniklerin entegrasyonu
14 Öğrenci danışma uygulamaları – süpervizyon ve geribildirim oturumları
15 Genel değerlendirme, mesleki öz farkındalık ve danışman kimliğinin güçlendirilmesi