Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Hatice Epli *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öztürk, O. (2001). Ruh sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitapevleri: Ankara. Vance L. Austin - Daniel T. Sciarra, (2012). ÇOCUK VE ERGENLERDE DUYGUSAL VE DAVRANIŞSAL BOZUKLUKLAR. Nobel yayın: Ankara

Dersin İçeriği

Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Çocuk ve ergenlerde NevrozVe Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı çocuk ve ergenlerde kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozukluklarıöğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş
2 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması
3 Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması
4 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri
5 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri
6 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomları
7 Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozuklukları
8 Ara sınav
9 Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozuklukları
10 Çocuk ve Ergenlerde Şizofreni
11 Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozuklukları
12 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
13 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
14 Genel Düzenleme
15 Genel Düzenleme