Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Recai Oktaş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Fundamentals of Computer Graphics; Steve Marschner, Peter Shirley

Dersin İçeriği

Bu ders, bilgisayar grafiklerinde ileri teknikleri kapsar. Konular arasında 3B geometri, ışın izleme, rasterizasyon, aydınlatma ve gölgelendirme modelleri, doku haritalama, fiziksel simülasyon, oyun motorlarında grafik işleme, makine öğrenmesi ile grafikler, sanal ve artırılmış gerçeklik gibi alanlar bulunmaktadır.

Dersin Amacı

Bu ders, bilgisayar grafiklerinde ileri düzey teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, ışın izleme, global aydınlatma, fiziksel simülasyon, gölgelendiriciler ve oyun motorlarında grafik işleme gibi konuları derinlemesine inceleyerek modern grafik sistemlerinin temellerini anlayacaklardır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş ve Temel Kavramlar
2 3B Geometri Temelleri
3 Işın İzleme
4 Rasterizasyon ve Taramalama Algoritmaları
5 Aydınlatma ve Gölgelendirme Modelleri
6 Gölgelendiriciler
7 Doku Haritalama
8 Fiziksel Simülasyon ve Parçacık Sistemleri
9 Global Aydınlatma Teknikleri
10 Hacimsel Efektler ve Sıvı Simülasyonu
11 Oyun Motorlarında Grafik İşleme
12 Makine Öğrenmesi ile Bilgisayar Grafikleri
13 Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Gerçeklik (AR)
14 Proje Çalışmaları ve Optimizasyon TeknikleriGerçek Zamanlı Grafiklerde Yenilikler
16 Genel Değerlendirme ve Gelecek Perspektifleri