Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Elif Dikmetaş Yardan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bu derste, sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin temel ilkeleri, iletişim süreçleri, hedef kitle analizi, kurumsal imaj yönetimi, kriz iletişimi ve hasta memnuniyeti gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca medya ilişkileri, sosyal sorumluluk projeleri ve etik yaklaşımlar çerçevesinde halkla ilişkilerin sağlık sektöründeki önemi ve uygulamaları incelenir.

Dersin İçeriği

Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim, Prof.Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Dr.Öğr.Üyesi Perihan Şenel Tekin, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları,Prof. Dr. Kadir Canöz, Palet Yayınları, 2010

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere halkla ilişkilerin temel ilkelerini öğretmek, sağlık kurumlarında etkili iletişim stratejileri geliştirme becerisi kazandırmak ve kurumsal imaj, hasta memnuniyeti ve kriz yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, sağlık sektöründe halkla ilişkilerin önemi, uygulama alanları ve etik boyutlarını kavrayarak mesleki yaşamlarında bu bilgileri etkin şekilde kullanabileceklerdir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Halkla İlişkilerin Tanımı, Önemi ve Gelişimi
2 Sağlık Sektöründe Halkla İlişkilerin Rolü ve Fonksiyonları
3 İletişim Süreci ve Türleri (Sözlü, Sözsüz, Yazılı, Görsel)
4 Hedef Kitle Analizi ve Paydaşlarla İletişim
5 Sağlık Kurumlarında Kurumsal İmaj ve Kurumsal Kimlik
6 Halkla İlişkilerde Araçlar ve Yöntemler (Basın bülteni, Broşür, Sosyal Medya vb.)
7 Medya ile İlişkiler ve Basınla Etkileşim
8 Ara Sınav
9 Hasta Hakları, Hasta Memnuniyeti ve Geri Bildirim Sistemleri
10 Hasta Hakları, Hasta Memnuniyeti ve Geri Bildirim Sistemleri
11 Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler Yönetimi (Pandemi, Hatalı Tıbbi Müdahale vb.)
12 Kurum İçi İletişim ve Çalışan Memnuniyeti
13 Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Toplumla Etkileşim
14 Etik İlkeler ve Halkla İlişkilerde Mesleki Sorumluluk
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı