Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Elif Dikmetaş Yardan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Prof.Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Siyasal Kitabevi, 2011 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Doç.Dr. Şükran Karaca, Beta Yayıncılık, 2019

Dersin İçeriği

Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel kavramları, sağlık pazarlama stratejileri, hasta odaklı yaklaşımlar, pazar analizi, ürün ve hizmet geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım, tutundurma faaliyetleri, dijital pazarlama ve sağlık sektörüne özgü etik konular işlenir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere sağlık hizmetlerinde pazarlama yönetiminin temel kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını öğretmek; sağlık sektörüne özgü pazarlama süreçlerini anlamalarını sağlamak ve etkin pazarlama planları oluşturma becerisi kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamanın Temel Kavramları ve Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama
2 Sağlık Pazarı ve Sağlık Tüketici Davranışları
3 Pazar Araştırması ve Veri Analizi
4 Sağlık Hizmetlerinde Pazar Segmentasyonu ve Hedefleme
5 Sağlık Hizmeti Ürünleri ve Hizmet Geliştirme
6 Fiyatlandırma Stratejileri ve Sağlık Hizmetlerinde Maliyet Analizi
7 Dağıtım Kanalları ve Sağlık Hizmetlerinde Erişim Yönetimi
8 Ara sınav
9 Tutundurma ve İletişim Stratejileri
10 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Kullanımı
11 Hasta Memnuniyeti ve Sadakat Yönetimi
12 Sağlık Kurumlarında Marka Yönetimi
13 Sağlık Hizmetlerinde Etik ve Yasal Konular
14 Sağlık Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi ve Performans Ölçümü
15 Pazarlama Planı Hazırlama ve Uygulama
16 Final Sınavı