| 1 |
Hemşireliğin Kuramsal Temelleri-I dersine giriş |
|
|
|
| 2 |
Temel Kavramlar
•Kavram, Kavramların işlevleri
•Önermeler (İlişkisel/ ilişkisel olmayan) ve işlevleri
•Paradigma ve işlevleri
•Metaparadigma ve işlevleri
•Felsefe ve işlevleri, Hemşirelik felsefesine örenekler
|
|
|
|
| 3 |
•Kavramsal model ve işlevleri, Hemşirelikte kavramsal modeller
•Kuram (=Teori) (Grand teori/orta düzey teori) ve işlevleri, Hemşirelik teorileri
•Mikro kuramlar
•Hemşirelik Bilgisinin Holarşik yapısı
|
|
|
|
| 4 |
Florence Nightingale: Çevre Kuramı |
|
|
|
| 5 |
-Etkileşim Ekolü
-Hildegard E. Peplau: Kişiler Arası İletişim Kuramı
|
|
|
|
| 6 |
-Gereksinim Ekolü -Virginia Henderson: Hemşirelikte 14 Gereksinim Teorisi |
|
|
|
| 7 |
-Gelişimsel Ekol
-Dorethea Orem: Öz Bakım Kuramı
|
|
|
|
| 8 |
-Hemşirelik Kuramlarında Felsefeler
-Joyce Travelbee: İnsan İnsana Etkileşim Modeli
|
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Madeleıne Leınınger: Kültürlerarası Hemşirelik Kuramı
|
|
|
|
| 11 |
Callista Roy: Roy’un Adaptasyon Modeli |
|
|
|
| 12 |
Patricia Benner - Acemilikten Uzmanlığa: Klinik Hemşirelik Uygulamalarında Mükemmellik ve Güç Kuramı |
|
|
|
| 13 |
Martha E. Rogers: Üniter İnsan Varlığı Bilimi Modeli |
|
|
|
| 14 |
Hemşirelikte Bilme Yolları
-Kişisel Bilme
- Ampirik Bilme
- Etik Bilme
|
|
|
|
| 15 |
Hemşirelikte Bilme Yolları
-Estetik Bilme
-Özgürleştirici Bilme
|
|
|
|