Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yoğun Bakım Hemşireliği – Ed. Sevilay Şenol Çelik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022.<br /><br />Yoğun Bakım ve Acil Durumlarda Hemşirelik Bakımı – Ed. Ayfer Karadakovan & Fevziye Fadıloğlu, Nobel Tıp Kitabevi, 2021.<br /><br />Yoğun Bakım Hemşireliği Uygulamaları – Ed. Gülşen Terzioğlu & Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul Tıp Kitabevi, 2020.<br /><br />Kritik Bakım Hemşireliği – Ed. Nuran Akdemir, Ankara Nobel, 2020.<br /><br />Temel Yoğun Bakım – Türkiye Yoğun Bakım Derneği Yayını, 2022 (rehber formatında).<br /><br />Hemşirelik Esasları – Yoğun Bakım Bölümü – Ed. A. Karadakovan, Nobel Yayıncılık, 2023 (özellikle klinik gözlem ve hasta güvenliği bölümleri yararlı).
Dersin İçeriği
Yoğun bakımda genel ilkeler, fiziksel donanımlar ve yoğun bakım standartları<br />Yoğun bakım ünitesine hasta kabulü <br />Yoğun bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları<br />Yoğun bakımda enteral ve parenteral nütrisyon ve kanıta dayalı bakım <br />Yoğun bakımda profilaksi, analjezi ve sedasyon uygulamaları ve kanıta dayalı bakım<br />Akut solunum yetmezliği ve mekanik ventilatördeki hastanın kanıta dayalı hemşirelik bakımı <br />Kardiyovasküler problemi olan hastanın yoğun bakımda kanıta dayalı hemşirelik bakımı<br />Renal problemi olan hastanın yoğun bakımda kanıta dayalı hemşirelik bakımı<br />Gastrointestinal /Endokrin Sistem problemi olan hastanın yoğun bakımda kanıta dayalı hemşirelik bakımı<br />Nörolojik problemi olan hastanın yoğun bakımda kanıta dayalı hemşirelik bakımı<br />Multiple travmalı hastanın kanıta dayalı bakımı ve multiple organ yetmezliği<br />
Dersin Amacı
Programın temel amacı, yoğun bakım ortamında hizmet alan kritik hastaya sistematik ve bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik bakımı verebilen uzman hemşirelerin yetiştirilmesidir. Program, uzmanlık düzeyinde sahip olduğu güncel bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip analiz ve sentez eden, etik ilkeleri gözeterek araştırma yapabilen, sonuçları uygulama alanındaki sorunların çözümünde kullanabilen ve ulusal/uluslararası düzeyde paylaşabilen, kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemiş, eleştirel bakış açısı ile toplum sağlığı ve mesleki sorunları en üst seviyede ele alan uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.