Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Fatih Karakaş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sporda Sponsorluk Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma Dr. Fikret Soyer 1. Baskı, Haziran 2003

Dersin İçeriği

Sponsorluk kavramı, tarihçesi, sponsorluk türleri (bireysel, takım, etkinlik, medya), sponsorluk sözleşmeleri, yasal ve etik boyutlar, sponsorluk stratejisi oluşturma, sponsorluk değeri hesaplama, marka eşleşmesi, sponsorluk ölçümleme ve etkinlik sonrası raporlama konularını kapsar.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, spor organizasyonlarında sponsorluk süreçlerini kavratmak, sponsorluk türleri, sözleşmeleri, değerleme yöntemleri ve sponsorluk stratejileri hakkında bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sponsorluk Nedir?
2 Sponsorluk Türleri ve Kapsamı
3 Sporda Sponsorluk Tarihi
4 Sponsorluk ve Marka İlişkisi
5 Sponsorluk Sözleşmeleri ve Hukuki Boyutlar
6 Etik Değerler ve Riskler
7 Ara Sınav
8 Sponsorluk Stratejisi Geliştirme
9 Sponsorluk Değeri Hesaplama
10 Marka Eşleşmesi ve Hedef Kitle Uygunluğu
11 Sponsorluk Dosyası Hazırlama Teknikleri
12 Sponsorluk Performans Ölçümü
13 Etkinlik Sonrası Raporlama
14 Gerçek Sponsorluk Vaka Analizi
15 Öğrenci Sponsorluk Projeleri