Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Teorik anlatımlar (konu temelli sunumlar)
Tartışmalar ve fikir alışverişi oturumları
Beyin fırtınası ile yaratıcı çözüm geliştirme
Vaka analizi ve problem temelli öğrenme
Alan gezileri ve yerinde gözlem çalışmaları
Grup çalışmaları ve iş birliğine dayalı etkinlikler
Öğrenci sunumları ve akran değerlendirmeleri
Dersin İçeriği
Bu ders, fen eğitiminin geleneksel sınıf ortamlarının ötesine taşınarak sınıf dışı ve doğa temelli ortamlarda nasıl etkili bir şekilde uygulanabileceğini ele alır. Ders kapsamında, müzeler, botanik bahçeleri, bilim merkezleri, doğal alanlar ve okul bahçesi gibi sınıf dışı öğrenme ortamlarının fen öğretiminde nasıl kullanılabileceği kuramsal ve uygulamalı olarak incelenir. Sınıf dışı uygulamaların öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, çevresel tutumları, merak ve keşfetme motivasyonları üzerindeki etkileri araştırılır. Ayrıca, katılımcıların farklı düzeylerde fen eğitimiyle ilişkilendirilebilecek özgün açık hava etkinlikleri planlaması, uygulaması ve değerlendirmesi beklenir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, fen eğitiminin sınıf dışı ortamlarda nasıl gerçekleştirilebileceğini teorik ve uygulamalı boyutlarıyla ele almaktır. Mekan dışı öğrenme ortamlarının (doğa, müzeler, bilim merkezleri, botanik bahçeleri vb.) fen öğretiminde nasıl kullanılabileceği, öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, çevresel farkındalıkları ve motivasyonları üzerindeki etkileri doğrultusunda incelenir. Öğrencilerin, fen eğitimiyle bütünleştirilmiş etkili dış mekân etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.