Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Freankel, J.R.; Walen, N. E. (2003), How to Design and Evaluate Research in Education (New York: McGraw-Hill).
Neuman, W.L. (2003), Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches (Boston: Allyn and Bacon, 5th Edition).
W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası, 2008.
Bryman, A. and Cramer D. (1999) Quantitative Data Analysis with SPSS 8 Release for Windows: a guide for social scientists. London, Routledge.
Plewis, Ian (1997) Statistics in Education. London,
Arnold. Creswell, J.W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 3rd edition.Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
Greenfield, Tony (ed) (1996) Research Methods – Guidance for Postgraduates. London, Arnold.
Dersin İçeriği
Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, araştırmada kullanılacak istatistiksel çözümleme ve test teknikleri; SPSS for Windows ve MS Excel gibi istatistik ve tablolama yazılımları kullanılarak nicel verileri analiz etme; yapılan araştırmanın sonuçlarını kurallarına uygun olarak raporlaştırma, araştırmanın sonucunda uygun çözüm önerilerinde bulunma.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı nicel araştırma yöntemlerinde, bilimsel araştırmanın basamaklarını, veri toplama ve analiz yollarını, araştırma raporu yazımı ve araştırma sonuçlarının kullanımı konularını incelemektir.