Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Tarık Yazar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Brain P. Lawler, Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu, Alfa Yayınları, 2006 2. Soner Mazlum, Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş, Gazi Kitabevi, 2006 3. Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. 4. Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım. 5. Ersoy, Necmettin. Semboller ve Yorumları. 6. Kılıç, Levent. Görüntü Estetiği. 7. Jean, Georges. Yazı İnsanlığın Belleği. 8. Gordon, B., Gordon, M., 2002. Dijital Graphic Design, London: Cambridge, Thames and Hudson Ltd. 9. Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi, Sayı:28, 2009, İst. 10. Graphic Design Since-1950, edited by Elly Bos Published byThames and Hudson. 11. Ambalaj Tasarım Editör Ceyhun Akgün Matbaa, Teknik 2004 12. Grafik Tasarım, (7,8,9,10,11 ve 12) Cilt2 Görsel İletişim Kültür Dergisi. 13. Case Books, American Showcases, Illustration thpography, Advertising Design Books 14. Design Secrets. Packaging, Catharine Fisched, Bpublished Rockpont, 2005 15. Fantastic Folders an Ex Ceptional Envelops, by, Patricia Belvea, Jenny Sullivan published

Dersin İçeriği

Bir reklam kampanyasının tanıtım süreçleri, yaratıcı marka tasarımı ve yönetimi, kurumsal kimlik oluşum süreçleri, simge-sembol yaratma süreçleri, afiş tasarımları, yayın grafiği çalışmaları, ambalaj-etiket tasarımları ve basın ilanı gibi grafik tasarım çalışmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Disiplinlerarası bir yaklaşımla belirlenen konu ile ilgili proje uygulaması gerçekleştirilir.

Dersin Amacı

Bu ders ile grafik tasarım alan disiplinleri hakkında bilgi vermek, bir reklam kampanyasının pazarlama sürecinde tanıtımı yapılacak ürünün, hizmetin ya da kuruluşun etkin tanıtım ve pazar stratejileri bağlamında hedef kitleye yönelik tasarımlarını gerçekleştirmek, görsel iletişim tasarım sürecinde öğrencilerin deneyimlerini arttırarak üst düzeyde kendilerini ifade edebilecek yeterlikte grafik tasarım alan disiplinleriyle ilgili yaratıcı, özgün projeleri gerçekleştirmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi ve grafik tasarım alan disiplinleri hakkında değerlendirmelerin yapılması. Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi ve grafik tasarım alan disiplinleri hakkında değerlendirmelerin yapılması.
2 Bir reklam kampanyasının pazarlama stratejileri hakkında bilgi verilmesi, ürün, hizmet ya da kuruluşun etkin tanıtım ve pazar stratejileri bağlamında hedef kitleye yönelik tasarımlarının nasıl gerçekleştirilebileceğinin değerlendirilmesi Bir reklam kampanyasının pazarlama stratejileri hakkında bilgi verilmesi, ürün, hizmet ya da kuruluşun etkin tanıtım ve pazar stratejileri bağlamında hedef kitleye yönelik tasarımlarının nasıl gerçekleştirilebileceğinin değerlendirilmesi
3 Yaratıcı marka tasarımı ve yönetimi hakkında bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen kurumsal kimlik tasarım çalışmalarının incelenmesi. Yaratıcı marka tasarımı ve yönetimi hakkında bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen kurumsal kimlik tasarım çalışmalarının incelenmesi.
4 Simge-sembol yaratma süreçlerine ilişkin bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Simge-sembol yaratma süreçlerine ilişkin bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi.
5 Afiş tasarımları ve basın ilanı ile ilgili bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Afiş tasarımları ve basın ilanı ile ilgili bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi.
6 Yayın grafiği, ambalaj ve etiket tasarımları ile ilgili bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayın grafiği, ambalaj ve etiket tasarımları ile ilgili bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi.
7 Proje konusunun belirlenmesi ve uygulama çalışmalarına başlanması. Proje konusunun belirlenmesi ve uygulama çalışmalarına başlanması.
8 Proje eskizlerinin değerlendirilmesi. Proje eskizlerinin değerlendirilmesi.
9 Ara sınav /Uygulamaların değerlendirilmesi. Ara sınav /Uygulamaların değerlendirilmesi.
10 Proje uygulama çalışmalarına devam edilmesi.
11 Proje uygulama çalışmalarına devam edilmesi.
12 Proje uygulama çalışmalarına devam edilmesi.
13 Proje uygulama çalışmalarına devam edilmesi.
14 Proje uygulama çalışmalarına devam edilmesi.
15 Proje uygulama çalışmalarına devam edilmesi.
16 Proje uygulama çalışmalarının sonlandırılması ve genel değerlendirme.