Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Brain P. Lawler, Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu, Alfa Yayınları, 2006
2. Soner Mazlum, Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş, Gazi Kitabevi, 2006
3. Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım.
4. Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım.
5. Ersoy, Necmettin. Semboller ve Yorumları.
6. Kılıç, Levent. Görüntü Estetiği.
7. Jean, Georges. Yazı İnsanlığın Belleği.
8. Gordon, B., Gordon, M., 2002. Dijital Graphic Design, London: Cambridge, Thames and Hudson Ltd.
9. Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi, Sayı:28, 2009, İst.
10. Graphic Design Since-1950, edited by Elly Bos Published byThames and Hudson.
11. Ambalaj Tasarım Editör Ceyhun Akgün Matbaa, Teknik 2004
12. Grafik Tasarım, (7,8,9,10,11 ve 12) Cilt2 Görsel İletişim Kültür Dergisi.
13. Case Books, American Showcases, Illustration thpography, Advertising Design Books
14. Design Secrets. Packaging, Catharine Fisched, Bpublished Rockpont, 2005
15. Fantastic Folders an Ex Ceptional Envelops, by, Patricia Belvea, Jenny Sullivan published
Dersin İçeriği
Bir reklam kampanyasının tanıtım süreçleri, yaratıcı marka tasarımı ve yönetimi, kurumsal kimlik oluşum süreçleri, simge-sembol yaratma süreçleri, afiş tasarımları, yayın grafiği çalışmaları, ambalaj-etiket tasarımları ve basın ilanı gibi grafik tasarım çalışmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Disiplinlerarası bir yaklaşımla belirlenen konu ile ilgili proje uygulaması gerçekleştirilir.
Dersin Amacı
Bu ders ile grafik tasarım alan disiplinleri hakkında bilgi vermek, bir reklam kampanyasının pazarlama sürecinde tanıtımı yapılacak ürünün, hizmetin ya da kuruluşun etkin tanıtım ve pazar stratejileri bağlamında hedef kitleye yönelik tasarımlarını gerçekleştirmek, görsel iletişim tasarım sürecinde öğrencilerin deneyimlerini arttırarak üst düzeyde kendilerini ifade edebilecek yeterlikte grafik tasarım alan disiplinleriyle ilgili yaratıcı, özgün projeleri gerçekleştirmelerini sağlamaktır.