Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Babür Tosun, Nurhan. (2017). Marka Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
2) Babür Tosun, Nurhan. (2018). Reklam Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
3) Stratten, Scott. (2014). UnMarketing (Çev.: Çağlar KÖK), Mediacat Yayınları, İstanbul.
4) Cialdini, Robert. (2016). İknanın Psikolojisi, (Çev.: Yasemin FLETCHER), Mediacat Yayınları, İstanbul.
Dersin İçeriği
Bu ders, markanın tanımı, tarihçesi ve kapsamı, tüketici ve üretici açısından markanın önemi, markalama alanları, marka yönetimi, marka konumlandırma ve markayı yeniden konumlandırma, marka konumlandırma stratejileri, marka kişiliği, marka kimliği, marka imajı, marka farkındalığı, marka bilinirliği, marka sadakati, markalama süreci, marka stratejileri, marka iletişimi markalama ve yeni medya kavramlarının bilinmesin ve özümsenmesini içermektedir.
Dersin Amacı
Bu derste, markanın tanımı, tarihçesi ve kapsamı, tüketici ve üretici açısından markanın önemi, markalama alanları, marka yönetimi, marka konumlandırma ve markayı yeniden konumlandırma, marka konumlandırma stratejileri, marka kişiliği, marka kimliği, marka imajı, marka farkındalığı, marka bilinirliği, marka sadakati, markalama süreci, marka stratejileri, marka iletişimi markalama ve yeni medya kavramlarının kuramsal düzeyde bilinmesi amaçlanmaktadır.