Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ali Tomak *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Babür Tosun, Nurhan. (2017). Marka Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul. 2) Babür Tosun, Nurhan. (2018). Reklam Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul. 3) Stratten, Scott. (2014). UnMarketing (Çev.: Çağlar KÖK), Mediacat Yayınları, İstanbul. 4) Cialdini, Robert. (2016). İknanın Psikolojisi, (Çev.: Yasemin FLETCHER), Mediacat Yayınları, İstanbul.

Dersin İçeriği

Bu ders, markanın tanımı, tarihçesi ve kapsamı, tüketici ve üretici açısından markanın önemi, markalama alanları, marka yönetimi, marka konumlandırma ve markayı yeniden konumlandırma, marka konumlandırma stratejileri, marka kişiliği, marka kimliği, marka imajı, marka farkındalığı, marka bilinirliği, marka sadakati, markalama süreci, marka stratejileri, marka iletişimi markalama ve yeni medya kavramlarının bilinmesin ve özümsenmesini içermektedir.

Dersin Amacı

Bu derste, markanın tanımı, tarihçesi ve kapsamı, tüketici ve üretici açısından markanın önemi, markalama alanları, marka yönetimi, marka konumlandırma ve markayı yeniden konumlandırma, marka konumlandırma stratejileri, marka kişiliği, marka kimliği, marka imajı, marka farkındalığı, marka bilinirliği, marka sadakati, markalama süreci, marka stratejileri, marka iletişimi markalama ve yeni medya kavramlarının kuramsal düzeyde bilinmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, markanın tanımı, Tarihçesi ve kapsamı, reklam kavramı ve reklamın önemi
2 Tüketici ve üretici açısından markanın önemi, markalama alanları, reklam ve markalama
3 Marka yönetimi
4 Marka konumlandırma ve reklam ve markayı yeniden konumlandırma
5 Marka konumlandırma stratejileri ve reklam
6 Marka kişiliği ve marka kimliği
7 Marka imajı ve marka farkındalığı
8 Marka bilinirliği ve marka sadakati
9 Ara sınav
10 Markalamanın önemi ve reklam, markalama süreci ve marka stratejileri
11 Marka iletişimi ve medya planlama
12 Markalama ve yeni medya
13 Markalama ve yeni medya
14 Markalama ve yeni medya
15 Pazarlama ve reklam kavramları arasındaki ilintinin açıklanması
16 Döneme ilişkin genel bir değerlendirme yapılması