Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Olcay Bayraktar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Felsefesi, Prof. Dr. Zekeriyya Uludağ Pedagojide Güncel Akımlar, Hans Berner Maarif Davamız Nurettin Topçu Felsefe Nurettin Topçu Bilim Tarihi ve Felsefesi ile Eğitim Felsefesine ilişkin kaynak eserlerden seçme metinler

Dersin İçeriği

Felsefenin temel konuları ve sorun alanları (varlık, bilgi, değerler felsefesi) ve eğitim; Temel felsefi ekoller ve eğitim; Eğitim felsefesi ve eğitim akımları; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; Muhafazakarlık ve Eğitim Postmodernizm ve Eğitim Türk Modernleşmesi ve Eğitim Türk Eğitim düşüncesi

Dersin Amacı

Felsefe ile ilgili temel kavram ve ekolleri eğitimi etkileyen yönleri bakımından kavramalarını sağlamaktır. Öğrendikleri doğrultusunda sorgulama yapmaları ve eğitim sahasındaki dönüşümleri kavraması amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda öğretmenlik mesleğinin milli ve manevi değerlerimizle uyumlu şekilde icrasına yönelik düşünsel temellerini kurması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çağdaş teoriler ve pedagoji
2 Çağdaş teoriler ve pedagoji
3 Çağdaş teoriler ve pedagoji
4 Çağdaş teoriler ve pedagoji
5 Çağdaş teoriler ve pedagoji
6 Çağdaş teoriler ve pedagoji
7 Çağdaş teoriler ve pedagoji
9 Çağdaş teoriler ve pedagoji
10 Çağdaş teoriler ve pedagoji
11 Çağdaş teoriler ve pedagoji
12 Çağdaş teoriler ve pedagoji
13 Çağdaş teoriler ve pedagoji
14 Çağdaş teoriler ve pedagoji
15 Çağdaş teoriler ve pedagoji