Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AKYÜZ, Y. (2014). Türk Eğitim Tarihi-M.Ö.1000-M.S.2014. (26. Baskı), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
ALTHUSSER, L. (1971). Lenin and Philosophy and Other Essays. (Translated by Ben Brewster), New York and London: Monthly Review Press.
ALTHUSSER, L. (2014). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. (Çev. Alp Tümertekin), İstanbul: İthaki Yayınları.
APPLE, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar. (2. Baskı), (Çev. Ergin Bulut), İstanbul: Kalkedon Yayınları.
ARONOWITZ, S. & GIROUX, H. A. (1986). Education Under Siege: The Conservative, Liberal and Radical Debate over Schooling. London: Routledge & Kegan Paul Ltd.
AYTAÇ, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi: Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar. (2. Baskı), Ankara: Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Basımevi
BARRETT, M. (1996). Marx'tan Foucault'ya İdeoloji. (Çev. A. Fethi), İstanbul: Sarmal Yayınevi.
BLOCH, M. (2014). Ritüel, Tarih, İktidar. (Çev. Ü. Hüsrev Yolsal), Ankara: Dipnot Yayınları.
BUMİN, K. (2013). Batı'da Devlet ve Çocuk. Konya: Çizgi Kitabevi.
CARNOY, M. (2014). The State and Political Theory, Princeton-New Jersey: Princeton University Press.
COPEAUX, E. (2000). Tarih Ders Kitaplarında (1931-1993) Türk Tarih Tezinden Türk-İslâm Sentezine. (2. Baskı), (Çev. Ali Berktay), İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
COŞKUN, Ö. (2019). XI-XIII. Yüzyıllar Arası Beylikler ve Türkiye Selçuklu Dönemi İdareci- Medrese Münasebetleri. Ankara: Gece Akademi Yayınları.
ÇAYIR, K. (2014). Biz Kimiz? Ders Kitaplarında Kimlik, Yurttaşlık, Haklar: Ders Kitaplarında İnsan Hakları III Projesi-Tarama Sonuçları. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
DAWN, C. E. (1998). Osmanlıcılıktan Arapçılığa. (Çev. B. Aydın & T. Temiz), İstanbul: Yöneliş Yayınları.
DERİNGİL, S. (2014). İktidarın Sembolleri: II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909). (Çev. Gül Çağalı Güven), İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık.
DOĞAN, N. (1994). İlk ve Orta Dereceli Okul Ders Kitapları ve Sosyalleşme (1876-1918). İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
DUMAN, D. (1999). Demokrasi Sürecinde Türkiye'de İslamcılık. (2. Baskı), İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
EAGLETON, T. (2015). İdeoloji. (4. Baskı), (Çev. Muttalip Özcan), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
ERSANLI, B. (2003). İktidar ve Tarih: Türkiye'de Resmî Tarih Tezinin Oluşumu (1929-1937). İstanbul: İletişim Yayınları.
FORTNA, B. C. (2005). Mekteb-i Hümayûn: Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim. (Çev. Pelin Siral), İstanbul: İletişim Yayınları.
GENCER, M. (2003). Jön Türk Modernizmi ve Alman Ruhu: 1908-1918 Dönemi Türk-Alman İlişkileri ve Eğitim. İstanbul: İletişim Yayınları.
GEORGEON, F. (1986). Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri: Yusuf Akçura (1876-1935). (Çev. Alev Er), Ankara: Yurt Yayınları.
GÖKALP, Z. (1918). Türkleşmek, İslâmlaşmak, Muâsırlaşmak. İstanbul: Yeni Mecmûa.
GÖKALP, Z. (1970). Türkçülüğün Esasları. (Yay. Haz. Mehmet Kaplan), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
GUTEK, G. L. (2014). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. (Çev. Nesrin Kale), Ankara: Ütopya Yayınevi.
GÜVEN, İ. (2000). Türkiye'de Devlet, Eğitim ve İdeoloji. Ankara: Siyasal Kitapevi.
HEYD, U. (2010). Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri. (Çev. A. Göke Bozkurt), İstanbul: İlgi Kültür Sanat Yayıncılık.
HEYWOOD, A. (2013). Siyasî İdeolojiler: Bir Giriş. (5. Baskı), (Çev. A. Kemal Bayram, Ö. Tüfekçi, H. İnanç, Ş. Akın & B. Kalkan), Ankara: Adres Yayınları.
İNAL, K. (2004). Eğitim ve İktidar: Türkiye'de Ders Kitaplarında Demokratik ve Milliyetçi Değerler. Ankara: Ütopya Yayınevi.
İNAL, K. (2008). Eğitim ve İdeoloji. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
KAPLAN, İ. (2019). Türkiye'de Millî Eğitim İdeolojisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
KAYALI, H. (2003). Jön Türkler ve Araplar: Osmanlıcılık, Erken Arap Milliyetçiliği ve İslamcılık (1908-1918). (2. Baskı), (Çev. Türkan Yöney), İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
KUSHNER, D. (1979). Türk Milliyetçiliğinin Doğuşu (1876-1908). (Çev. Ş. Serdar Türet, R. Ertem & F. Erdem), İstanbul: Kervan Yayınları.
LANDAU, J. M. (1999). Pantürkizm. (Çev. Mesut Akın), İstanbul: Sarmal Yayınevi.
MARDİN, Ş. (2002). İdeoloji. (8. Baskı), İstanbul: İletişim Yayınları.
MARSDEN, W. E. (2001). The School Textbook: Geography, History and Social Studies. London and New York: Routledge-Taylor & Francis Group.
McLELLAN, D. (2012). İdeoloji. (3. Baskı), (Çev. Barış Yıldırım), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
OCAK, A. (2019). Selçuklu Devri Üniversiteleri: Nizamiye Medreseleri. İstanbul: Nizamiye Akademi Yayınları.
PARLAK, İ. (2005). Kemalist İdeoloji'de Eğitim: Erken Cumhuriyet Dönemi Tarih ve Yurt Bilgisi Ders Kitapları Üzerine Bir İnceleme. Ankara: Turhan Kitabevi Yayınları.
SANCAR, S. (2014). İdeolojinin Serüveni: Yanlış Bilinç ve Hegemonyadan Söyleme. (3.Baskı), Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
SOMEL, S. A. (2010). Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908): İslâmlaşma, Otokrasi ve Disiplin. (Çev. Osman Yener), İstanbul: İletişim Yayınları.
THERBORN, G. (1989). İktidarın İdeolojisi ve İdeolojinin İktidarı. (Çev. İrfan Cüre), İstanbul: İletişim Yayınları.
UNAT, F. R. (1964). Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihî Bir Bakış. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
ÜSTEL, F. (2014). Makbul Vatandaşın Peşinde: II. Meşrutiyet'ten Bugüne Vatandaşlık Eğitimi. (6. Baskı), İstanbul: İletişim Yayınları.