| 1 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 2 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 3 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 4 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 5 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 6 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 7 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 8 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 9 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 10 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 11 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 12 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 13 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 14 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|
| 15 |
1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı
Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi.
2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları
Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları.
3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge
Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım.
4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları
Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması.
5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları
Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi.
6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları
Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları.
7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I
Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri
Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi.
9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim
Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri.
10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri
Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması.
11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları
Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi.
12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları
İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için).
13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık
Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri.
15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme
Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim. |
|
|
|