Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Gulshan Annaghıyeva *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Seçilen oda müziği eserlerinin orijinal notaları Dönemsel müzik analizine ilişkin kaynak kitaplar Oda müziği tarihine yönelik akademik yayınlar Ders kapsamında öğretim elemanı tarafından sağlanan ek materyaller

Dersin İçeriği

Ders, klasik, romantik dönemlere ait seçilmiş oda müziği eserlerinin incelenmesi, stil analizleri, toplu prova süreçleri, repertuvar çalışmaları, teknik ve ifade odaklı uygulamalar, konser hazırlığı ve performans değerlendirmelerini içerir.

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin oda müziği repertuvarını ileri düzeyde tanımalarını, stil ve dönem özelliklerini ayırt ederek yorumlama becerilerini geliştirmelerini, ensemble (topluluk) içinde müzikal iletişim ve koordinasyon sağlamalarını amaçlar. Öğrencilerin teknik, müzikal ve işbirliğine dayalı performans yetkinliklerini artırarak profesyonel düzeyde oda müziği pratiğine hazırlanmaları hedeflenir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
2 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
3 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
4 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
5 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
6 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
7 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
8 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
9 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
10 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
11 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
12 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
13 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
14 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.
15 1. Hafta – Tanışma, Seviye Belirleme ve Repertuvar Dağıtımı Toplulukların oluşturulması, teknik düzey belirleme, dönemsel çeşitlilik gözetilerek repertuvar seçimi. 2. Hafta – Temel Ensemble Teknikleri ve İlk Okuma Çalışmaları Topluluk içi ritmik uyum, eş zamanlı başlama–bitirme, ilk okuma ve işaretleşme çalışmaları. 3. Hafta – Klasik Dönem Eserlerinde Stil ve Denge Frase, cümleleme, Klasik dönem stil ilkeleri, tonal denge ve dinamik dağılım. 4. Hafta – Klasik Dönem Repertuvar Uygulamaları Mozart, Haydn, Beethoven trio/kuartet çalışmalarının analizi ve uygulaması. 5. Hafta – Romantik Dönem Oda Müziği Yaklaşımları Romantik cümleleme, rubato, yoğun dinamik kullanımının ensemble içi dengesi. 6. Hafta – Romantik Repertuvar Uygulamaları Schumann, Brahms, Mendelssohn vb. eserlerde teknik–yorum çalışmaları. 7. Hafta – Ara Performans Değerlendirmesi I Her grubun bir eseri sahne provasına yakın formatta çalması, değerlendirici geribildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Oda Müziği Teknikleri Ritmik kompleksite, karma ölçüler, modal/atonal yapıların ensemble içinde yönetimi. 9. Hafta – Çalgıların Karakterleri ve Topluluk İçi İletişim Her çalgının tını özellikleri, artikülasyon farklılıkları, liderlik ve takip rolleri. 10. Hafta – Prova Teknikleri ve Etkin Çalışma Stratejileri Bölümleme, ağır tempoda çalışma, grup içi iletişim, prova planlaması. 11. Hafta – İleri Seviye Repertuvar Çalışmaları Daha uzun formlu oda müziği eserlerinde bütünlük, form–tema ilişkisi. 12. Hafta – Ensemble Teknik Bütünlük Çalışmaları İntonasyon kontrolü, nefes uyumu, artikülasyon eşleşmesi, ortak vibrato–yay teknikleri (yaylılar için). 13. Hafta – Sahne Performansına Hazırlık Sahne duruşu, giriş–çıkış düzeni, stres yönetimi, topluluk içi iletişim işaretleri. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona çalışılması, son teknik ve yorum düzeltmeleri. 15. Hafta – Final Performansı ve Değerlendirme Topluluk performanslarının sahne sunumu, teknik–müzikal bütünlük değerlendirmesi, genel geribildirim.