Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Gulshan Annaghıyeva *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Seçilen piyano konçertolarının orijinal solo ve orkestra partileri Konçerto formu üzerine akademik kaynaklar Eşlik teknikleri ve orkestra yazısı üzerine metodik kitaplar Öğretim elemanı tarafından sağlanan analiz notları ve çalışma materyalleri

Dersin İçeriği

Bu ders, seçilmiş piyano konçertolarının orkestra eşlik partilerinin çalışılması, teknik–müzikal koordinasyonun geliştirilmesi, stil analizleri, eşlik–solo ilişkilerinin dengelenmesi, orkestra partilerini piyanoda efektif şekilde simüle etme yöntemleri, performans hazırlığı ve süreç içi uygulamalı değerlendirmeleri kapsar.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin piyano konçertosu eşliği alanındaki ileri düzey becerilerini geliştirmek; teknik doğruluk, üslup farkındalığı ve solo ile orkestra partileri arasındaki yorum bütünlüğünü güçlendirmektir. Ders, ayrıca öğrencilerin orkestra dokularını piyanoda etkili bir şekilde simüle edebilme, ensemble işaretlerini takip edebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme, ayrıca konçerto bölümlerini profesyonel bir standartta icra edebilme becerilerini güçlendirmeyi hedefler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
2 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
3 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
4 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
5 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
6 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
7 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
8 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
9 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
10 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
11 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
12 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
13 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
14 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.
15 1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması. 2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri. 3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog. 4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk. 5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu. 6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği. 7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans) Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim. 8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri. 9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması. 10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu. 11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri. 12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları. 13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma. 14. Hafta – Genel Prova Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi. 15. Hafta – Final Performansı Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme.