| 1 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 2 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 3 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 4 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 5 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 6 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 7 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 8 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 9 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 10 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 11 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 12 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 13 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 14 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|
| 15 |
1. Hafta – Giriş, Seviye Belirleme ve Repertuvar Tanıtımı
Öğrencinin teknik düzeyinin değerlendirilmesi; dönemlere göre konçerto repertuvarının tanıtılması.
2. Hafta – Konçerto Formu ve Piyano Redüksiyonu Analizi
Konçerto formunun yapısı; orkestra partilerinin piyanoya uyarlanma yöntemleri.
3. Hafta – Klasik Dönem Konçerto Eşliği: Mozart & Haydn
Hafif dokular, klasik kadans yapıları, solistle dengeli diyalog.
4. Hafta – Klasik Dönem Konçertolarında Teknik Temizlik
Artikülasyon, pedal kontrolü, netlik, ritmik doğruluk.
5. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları I: Chopin, Mendelssohn
Yoğun armoni, geniş piyano dokusu, solistle nefes uyumu.
6. Hafta – Romantik Dönem Konçerto Yaklaşımları II: Tchaikovsky, Bruch
Orkestra renklerinin piyanoda simülasyonu; virtüöz pasajların temizliği.
7. Hafta – Ara Değerlendirme (İç Performans)
Klasik ve romantik dönemden birer bölümün seslendirilmesi; geri bildirim.
8. Hafta – Çağdaş Dönem Konçerto Eşliği: Prokofiev, Shostakovich, Hindemith
Modern ritmik yapı, aksak ölçüler, atonal/modal eşlik teknikleri.
9. Hafta – Orkestra Efektlerinin Piyanoda Uygulanması
Yaylı, üflemeli ve bakır nefesli orkestrasyonlarının piyanoda canlandırılması.
10. Hafta – Solistle İletişim ve Prova Teknikleri
Tempo yönetimi, işaretleşme, nefes ve fraze uyumu.
11. Hafta – Kadans Çalışmaları ve Stil Analizi
Klasik–romantik kadans örnekleri; kadans eşliği teknikleri.
12. Hafta – Görerek Çalma (Sight-Reading) ve Hızlı Uyum
Solo parti ile eş zamanlı ilerleme; hızlı tepki verme çalışmaları.
13. Hafta – İleri Düzey Repertuvar Çalışması
Daha uzun ve teknik açıdan zor konçerto bölümleriyle çalışma.
14. Hafta – Genel Prova
Final repertuvarının baştan sona icra edilmesi.
15. Hafta – Final Performansı
Öğrencinin seçtiği konçerto bölümlerini solistle veya solo olarak seslendirmesi; değerlendirme. |
|
|
|