| 1 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 2 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 3 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 4 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 5 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 6 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 7 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 8 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 9 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 10 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 11 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 12 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 13 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 14 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|
| 15 |
1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş
Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış.
2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu
Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı.
3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi
Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları.
4. Hafta – Empresyonizme Giriş
Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı.
5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi
Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları.
6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları
Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler.
7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler
Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik.
8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları
Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine.
9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar
Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes.
10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar
Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü.
11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri
Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları.
12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma
Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge.
13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları
Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması.
14. Hafta – Genel Prova
Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler.
15. Hafta – Final Performansı
Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi. |
|
|
|