Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Olga Hasanova Prof. Gulshan Annaghıyeva *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Couperin – Pièces de Clavecin Rameau – Pièces de Clavecin Debussy – Préludes, Études, Images Ravel – Miroirs, Gaspard de la Nuit, Valses Nobles et Sentimentales Satie – Gnossiennes, Gymnopédies Messiaen – Vingt Regards sur l’Enfant-Jésus Fransız piyano ekolü üzerine akademik makaleler ve analiz kaynakları

Dersin İçeriği

Barok dönemden 20. yüzyıla kadar Fransız ekolüne ait piyano repertuvarının incelenmesi; Couperin, Rameau, Debussy, Ravel, Satie, Messiaen gibi bestecilerin eserlerinin biçim, armoni, ritim, pedallama, renk ve dokusal özellikler açısından analiz edilmesi ve uygulanması.

Dersin Amacı

Fransız müzik ekolünün karakteristik stil özelliklerini, estetik anlayışını ve dönemsel gelişimini inceleyerek; öğrencinin Fransız bestecilerin piyano eserlerini teknik, biçimsel ve yorumlayıcı açıdan analiz etme ve icra etme becerisini geliştirmesini sağlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
2 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
3 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
4 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
5 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
6 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
7 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
8 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
9 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
10 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
11 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
12 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
13 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
14 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.
15 1. Hafta – Fransız Ekolüne Giriş Fransız müzik estetiğinin temel özellikleri, Barok’tan 20. yüzyıla genel bakış. 2. Hafta – Barok Dönem Fransız Klavsen Okulu Couperin, Rameau: süslemeler, dans formları, klavsen stilinin piyanoya aktarımı. 3. Hafta – Erken Romantik Dönem ve Piyano Tekniğinin Gelişimi Fauré, Chabrier; tonal renk, artikülasyon ve nüans çalışmaları. 4. Hafta – Empresyonizme Giriş Empresyonist estetik; sembolizm, ton renkleri, doku kavramı. 5. Hafta – Debussy I: Stil Analizi Debussy’nin armonik dili, pedallama teknikleri, karakter parçaları. 6. Hafta – Debussy II: Repertuvar Uygulamaları Prelüdler, Études, Images ve diğer önemli eserlerden seçmeler. 7. Hafta – Ravel I: Stil ve Teknik Özellikler Ravel’de virtüözite, dokusal netlik, ritmik kesinlik. 8. Hafta – Ravel II: Repertuvar Uygulamaları Miroirs, Gaspard de la Nuit, Sonatine. 9. Hafta – Satie ve Neo-Klasik Yaklaşımlar Minimalizm, ironik dil, sade yapı; Gymnopédies, Gnossiennes. 10. Hafta – 20. Yüzyıl: Messiaen ve Yeni Arayışlar Modlar, ritmik formüller, renk anlayışı; teknik zorlukların çözümü. 11. Hafta – Fransız Ekolünde Pedal Teknikleri Ton rengi, yarım pedal, rezonans yönetimi, renk pedalı çalışmaları. 12. Hafta – Fransız Ekolünde Dokusal Çalışma Katmanlı doku, ses planlarının belirginleştirilmesi, polifonik ve homofonik denge. 13. Hafta – Öğrenci Repertuvar Çalışmaları Her öğrencinin seçtiği Fransız eserleri üzerinde bireysel teknik ve stil çalışması. 14. Hafta – Genel Prova Tüm repertuvarın sahne hazırlığı, stil bütünlüğü, son düzeltmeler. 15. Hafta – Final Performansı Fransız ekolüne ait bir veya birden fazla eserin stiline uygun icrası ve değerlendirmesi.