Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Seyhan Cihangir *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alfred Blatter – Instrumentation and Orchestration Paul Griffiths – Modern Music and After Richard Strauss – Üflemeli Çalgı Eserleri Camille Saint-Saëns – Üflemeli Eserler César Franck – Oda Müziği Eserleri Romantik dönem konçertant üflemeli eser notalar

Dersin İçeriği

Geç Romantik dönem estetiği, orkestra ve oda müziğinde üflemeli çalgıların rolü, Brahms sonrası Alman Romantizmi, Fransız Romantik okulunun gelişimi, konçertant eserler, ileri artikülasyon ve ton rengi uygulamaları, dönemsel yorum anlayışı ve sahne performansı çalışmaları.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Romantik Dönem’in olgun ve geç döneminde üflemeli çalgılar için yazılmış ileri düzey eserleri teknik, biçimsel ve estetik açıdan incelemek; öğrencinin yorum gücünü üst düzeye taşıyarak dönemin sanat anlayışını sahne performansına yansıtmasını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
2 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
3 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
4 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
5 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
6 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
7 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
8 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
9 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
10 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
11 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
12 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
13 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
14 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı
15 Romantik Dönem Üflemeliçalgı Eserleri II Dersin tanıtımı – Geç Romantik döneme giriş Brahms sonrası Alman romantik geleneği Richard Strauss – Üflemeli yazım anlayışı Geç Romantik konçertant üflemeli eserler Fransız Geç Romantik okulu Camille Saint-Saëns – Üflemeli eserleri César Franck – Romantik ifade dili Ara Sınav (Uygulamalı) Orkestra içinde üflemeli çalgıların rolü Üflemeli çalgılarda ileri ton üretimi Oda müziğinde üflemeli repertuvar Yorum farklılıkları ve kayıt analizi Öğrenci performans sunumları Genel değerlendirme ve final hazırlığı