Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Aynur Arslan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hughes, Mark And Michael Wearing (2007). Organisations And Management İn Socialwork, London, Sage. Hafford Letchfıeldtrısh (2009). Management And Organisations İn Socialwork, Learning Matters. Lawler, J., & Bilson, A. (2009). Social work management and leadership: Managing complexity with creativity. Routledge. Fisher, E. A. (2009). Motivation and leadership in social work management: A review of theories and related studies. Administration in social work, 33(4), 347-367. Žganec, N., & Bićanić, M. (2008). SOCIAL WORK IN THE AREAS OF DEVELOPMENT AND MANAGEMENT OF HUMAN RESOURCES. Ljetopis socijalnog rada, 15(2), 243-263. López Peláez, A., & Marcuello-Servós, C. (2018). e-Social work and digital society: re-conceptualizing approaches, practices and technologies. European Journal of Social Work, 21(6), 801-803. Topal, Z., & Erhan, A. T. A. Y. (2015). Örgüt Kuramları İle Sosyal Hizmet İşletmelerini Anlamak. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 9-20. Akyüz, B. (2015). Sosyal Hizmet Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 21-36. Giderler, C. (2015). Sosyal Hizmet İşletmelerinde Personel Güçlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 58-88. Sürgevil, O. (2008). Farklılık Kavramına Ve Farklılıkların Yönetimine Temel Oluşturan Sosyopsikolojik Kuramlar Ve Yaklaşımlar. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(20), 111-124. Yeşil, A. (2018). Örgütlerde Değişimin Önemi Ve Değişim Yönetimi Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(5), 307-323. Birinci, M. (2021). Stratejik Yönetim Ve Sosyal Hizmet Örgütleri Açısından Önemi. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 32(1), 251-273. Gencer, T. E., & Aktan, M. C. (2021). Dijitalleşen Çağda Ve Toplumda Değişen İhtiyaçlar Ve Sorunlar: E-Sosyal Hizmet (Sosyal Hizmet 2.0) Gereksinimi. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 32(3), 1143-1175. Birinci, M. (2022). Sosyal Hizmet Örgütlerinde Personel Güçlendirme Ve Örgütsel Vatandaşlık İlişkisi. Toplumsal Politika Dergisi, 3(1), 101-117. Kalay, F., Oğrak, A., Vedat, B. A. L., & Nışancı, Z. N. (2014). Mobbing, Örgütsel Sessizlik Ve Örgütsel Sinizm İlişkisi: Örnek Bir Uygulama. Sakarya İktisat Dergisi, 3(2), 1-18. Özdemir, Y., & Mustafa, A. R. A. S. (2015). Sosyal Hizmetlerde Kariyer Yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 107-121.

Dersin İçeriği

Örgüt ve Yönetim Kuramları: Klasik Kuramlar; Neo-Klasik Kuramlar;Modern / Çağdaş Kuramlar; Post Modern Kuramlar, Sosyal Hizmet ve Liderlik Yaklaşımları, Sosyal Hizmet Örgütlerinde Değişim Yönetimi ve Yenilikçi Yaklaşımlar, Sosyal Hizmet Örgütlerinde Stratejik Yönetim, Sosyal Hizmet ve E-Devlet Uygulamaları, Sosyal Hizmet Kurumlarında Kalite Güvencesi , Ulusal/Uluslararası Sosyal Hizmet Standartları , Sosyal Hizmet Örgütlerinde Kurumsal Performans , Sosyal Hizmet Örgütlerinde Kaynak Yönetimi, Sosyal Hizmet Örgütlerinde Personel Güçlendirme, Sosyal Hizmet Alanında Yönetim Becerileri , Sosyal Hizmet Örgütlerinde Kariyer Yönetimi

Dersin Amacı

Sosyal hizmet örgütlerinin etkin ve verimli çalışabilmesi, stratejik hedeflerin gerçekleştirilebilmesinde yönetim ve organizasyon disiplinine ait bilgi ve becerilerin kavranması.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş ve ders planı
2 Örgüt ve Yönetim Kuramları: Klasik Kuramlar; Neo-Klasik Kuramlar;Modern / Çağdaş Kuramlar; Post Modern Kuramlar
3 Örgüt ve Yönetim Kuramları: Klasik Kuramlar; Neo-Klasik Kuramlar;Modern / Çağdaş Kuramlar; Post Modern Kuramlar
4 Stratejik Yönetim
5 Örgütlerde Farklılık Yönetimi-Ayrımcılık
6 Örgütlerde Çatışma-Kriz-Stres Yönetimi
7 Liderlik Kuramları
8 Dijitalleşme ve Yönetim
9 ARA SINAV
10 Örgütlerde Zaman Yönetimi
11 Örgütsel Sessizlik ve Psikolojik Yıldırma
12 Kurumsal Kimlik, İmaj ve İtibar
13 Çalışma Hayatında İzlenim Yönetimi
14 KURUM ZİYARETİ
15 DEĞERLENDİRME