Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Serpil Alptekin Dr. Öğr. Üyesi Hakan Metin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alberto, P. A., & Troutman, A. C. (2013). Applied behaviour analysis for teachers (9th ed). Upper Saddle River, NJ: Pearson.<br /><br />GAGNE, R.M; BRİGGS, L.J. & WAGER, W.W. (1987). Principles of Instructional Design. Second Edition, Newyork: Holt, Rinehart ve Winston<br /><br />GAGNE, R.M. (1965). The Learning Concepts. The School Review.75, 187-196.<br /><br />GAGNE, R.M. (1968). Learning Hierarchies. Educational Psychlogist,6,1-9.<br /><br />GÜZEL-ÖZMEN, R. (2008). Zihinsel Engelli Öğrencilere Şekil Kavramı Öğretiminde İki Öğretim Yönteminin Etkililiklerinin ve verimliliklerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences:Theory & Practice, 8(2), 647-680.<br /><br />Wolery, M., Ault, M. J., & Doyle, P. M. (1992). Teaching students with moderate to severe disabilities. New York: Longman Publishing Group.<br />KIRCAALİ İFTAR, G.; BİRKAN, B & UYSAL, A. (1997). Zihinsel Özürlü Çocuklara Kavram Öğretimi.Mesleki Eğitim Yayınları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.<br /><br />LEE, M.J. (1987). A Comparison of Open and Directed Teaching Styles on Creativityand Achıevement in Mathematical Concepts of Nursery School Children. Michigan: A Bell and Howell Information Company.<br /><br />ÖZYÜREK, M. (1987). Kavram Öğrenme ve Öğretme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16, 347- 366.<br /><br />..........1983). Zihinsel yetersiz çocuklara giyinme becerilerinin kazandırılması. Uyanış, 9, 29–33.<br /><br />TUNCER, T. & ALTUNAY, B. (2004). Doğrudan Öğretim Modelinde Kavram Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.<br /><br />VAROL, N. (1992). Zihinsel Engelli Çocuklara Kırmızı, Sarı, Daire, Üçgen Uzun, Bir tane, İki Tane ve Kalın Kavramlarını Kazandırmada Açık Anlatım Yöntemiyle Sunulan Bireyselleştirilmiş Kavram Öğretim Materyalinin Etkililiği. Yayınlanmış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.<br /><br />……………. (2009). Zihinsel Engelli Çocuklara Tane Kavramının Açık Anlatım ve Basamaklandırılmış Yöntemle Sunulmasının Etkililiği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi.<br /> <br />YILDIRIM-ALPTEKİN,S. (2000). Zihinsel Engelli Öğrencilere Renk ve Şekil Kavramlarının Açık Anlatım ve Basamaklandırılmış Yöntemle Sunulmasının Etkililiği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.<br />

Dersin İçeriği

Kavramların sınıflandırılması (karşılaştırmalı olmayan kavramlar, karşılaştırmalı kavramlar isimler, kural ilişkisi içeren kavramlar); Kavram öğretimi öncesi yapılacak işlemler (kavram analizi, kavramın tanımı, kavramın sunumuna ve yapısına ilişkin kurallar, kavramın olumlu ve olumsuz örneklerinin sıralanması) Okul öncesi kavramlarda ölçüt bağımlı ölçü aracı hazırlama Öğrencinin kavramda performans düzeyi belirleme Kavram öğretimi için uzun, kısa dönemli ve öğretimsel amaçların oluşturulması Gagne kavram öğretim modeli Gagne kavram öğretim modelini kullanarak öğretim planı hazırlama Merrill ve Tennyson kavram öğretim modeli; Merrill ve Tennyson kavram öğretim modelini kullanarak öğretim planı hazırlama Doğrudan öğretim modeli; Doğrudan öğretim modelini kullanarak öğretim planı hazırlama

Dersin Amacı

Öğrenciler zihinsel engelli bir öğrenciye hangi kavramları kazandıracaklarına nasıl karar verileceğini açıklar, kavramlarla ilgili ölçü aracı hazırlar, öğrencinin kavramlarda performans düzeyini nasıl belirleyeceklerini açıklar, belirlenen performans düzeyine dayalı olarak amaçları oluşturur ve amaçları gerçekleştirmeye yönelik olarak öğretim süreci yazarlar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kavram öğretiminin tanımlanması ve temel kavramlar Kavram Öğretimi 1. hafta pdf.pdf
12 October, 2020 - Loom Recording.mp4
2 Kavram öğretiminin gerekliliği ve kavramlar Kavram Öğretimi 2. hafta pdf.pdf
12 October, 2020 - Loom Recording (1).mp4
3 Kavram türleri & Kavramların analizi Kavram Öğretimi 3. hafta pdf.pdf
Microsoft PowerPoint (Ürün Etkinleştirilemedi) - Kavram Öğretimi 3. hafta - Microsoft PowerPoi
4 Kavram ölçü araçları KIRMIZI KAVRAMI EŞLEME ÖLÇÜ ARACI UYGULAMA YÖNERGESİ pdf.pdf
kum-tkum-dtn (2020-10-25 at 10_31 GMT-7).mp4
5 Kavram öğretim araçları KIRMIZI KAVRAMI ÖLÇÜ ARACI pdf.pdf
rzc-wnkx-oyc (2020-10-31 at 09_58 GMT-7).mp4
6 Açıklayıcı (gagne) yönteme göre kavram öğretimi rig-dhpz-yoh (2020-11-08 at 09_04 GMT-8).mp4
Amaçlar.docx
7 Açıklayıcı (merrilly & tenyson) yönteme göre kavram öğretimi kavram öğretimi 7. hafta pdf.pdf
avu-kaeo-jsm (2020-11-15 at 09_37 GMT-8).mp4
8 Ara sınav hvv-kcrg-kbx (2020-11-22 at 10_56 GMT-8).mp4
kavram öğretimi 7. ve 8. hafta pdf.pdf
9 Kavram öğretiminde kullanılan etkili öğretim yöntemleri
10 Kavram öğretiminde kullanılan etkili öğretim yöntemleri Kavram Öğretimi 10. Hafta.pdf
qrj-yiug-kiw (2020-12-07 at 09_46 GMT-8).mp4
11 Kavram öğretiminde amaç yazımı Kavram Öğretimi 11. hafta.pdf
kja-fnsv-rha (2020-12-16 at 08_48 GMT-8).mp4
12 Kavram öğretiminde öğretim planı hazırlama kavram Öğretimi 12, 13, 14. hafta.docx
yvv-spfa-byv (2020-12-21 at 08_14 GMT-8).mp4
13 Kavram öğretiminde kalıcılık ve genelleme kavram Öğretimi 12, 13, 14. hafta.docx
yvv-spfa-byv (2020-12-21 at 08_14 GMT-8).mp4
14 Kavram öğretiminde uyarlamalar kavram Öğretimi 12, 13, 14. hafta.docx
yvv-spfa-byv (2020-12-21 at 08_14 GMT-8).mp4
15 Kavram öğretiminde teknoloji kullanımı idj-wruy-coi (2021-01-10 at 23_52 GMT-8).mp4